És ben cert que Chery és acusat de copia per Hyundai i Daewoo, però també Hyundai ha estat acusat de copiar molts dels seus models. Alguns exemples els podeu trobar aquí, aquí o aquí. Les acusacions de copia al mercat automobilístic són recurrents inclús a SEAT, tot i que potser no tant clares com en el cas de Chery.
A diferència de l'escepticisme general amb què es va rebre la notícia a Catalunya, i com ja apuntava Sergi Vicente (corresponsal de TV3) a mi em va sembla una aposta agosarada, de risc i de futur i em va agradar, pq aquest tripartit ens ha donat molt poques d'aquestes polítiques de país a llarg plaç. I pq l'empresa xinesa, líder a Xina i en plena emergència no em sembla tant dolenta com se l'ha volgut pintar, sinó més aviat una empresa força normal en el mercat automobilístic emergent. Tampoc es pot imaginar que les condicions laborals seran com les xineses, això ja ho sap Chery, i si ve no seran ideals podien ajudar a reflotar i transformar tota la indústria automobilística del nostra país. Potser el fet que en aquells moments estigués a Xina també va afectar les meves percepcions.
Però, i què n'ha quedat de tot allò? Les últimes informacions d'Europapress apunten que no hi haurà novetats fins després del 28-N, però l'empresa ha anat generant notícies i el tema no ha evolucionat de manera gaire optimista.
La notícia que ha tingut més ressò és que Messi ha sigut fitxat com a imatge internacional de la marca Chery. Poc després a ElPeriodico explicaven que Chery ja ha aprovat l'obertura d'una altra planta a Brasil i una de projectada a Turquía i un día després sens confirmava que l'empresa segurament començarà a vendre els primers models a l'Estat espanyol d'aquí un any (de la mà de Bergés, que ja els comercialitza a Amèrica Llatina amb gran èxit). A l'article no queda clar com afecta la creació de la fàbrica turca als plans de Catalunya, ja que anteriorment es consideraven excloents amb les propostes de Turquia i Itàlia. El diari només esmenta que la generalitat tornarà a enviar uns assessors cap a Xina.

És una llàstima que les perspectives de Chery a Catalunya hagin empitjorat, però per altra banda avui sembla que, en un acte clarament electroalista, el President sense carnet de cotxe ha tornat a apostar fort pel cotxe elèctric.
Nissan vendrà el LEAF, el primer cotxe elèctric, a principis de 2011, s'acaba de sumar a l'Anell Industrial de Catalunya i podria adjudicar la fabricació de la furgoneta elèctrica NV200 a la planta de Barcelona. A més a més, la Generalitat es compromet a crear una xarxa de punts de 1170 punts de càrrega en 2 anys.
Em sembla una molt bona mesura més enllà de l'oportunisme electoralista, i espero que el nou govern, sigui qui sigui, l'acabi tirant endavant.
Wikio
Leave your comment